Blue-Mountain heeft ons geholpen om focus aan te brengen in ons sturingsmodel

Bas kent Blue-Mountain al sinds de start in 2006, toen hij werkzaam was bij de Goede Woning. Dat dit een positieve ervaring is gebleken bewijst de samenwerking daarna bij Kennemer Wonen en nu bij SCW Tiel.

“In 2012 heeft SCW een digitale strategie opgesteld. Onderdeel van deze strategie is de optimalisatie van management informatie. Aangezien ik al bekend was met Blue-Mountain was het niet zo gek om jullie te vragen om SCW hierbij te helpen.”

Direct een klik
Vanaf de eerste minuut had het MT van SCW een klik met de consultants van Blue-Mountain. Niet alleen Bas maar ook de andere MT-leden. “De samenwerking ademt een mensgerichte benadering en creëert samenhang door de vier pijlers”.

Al snel ontstond een sfeer van vertrouwen en enthousiasme. Een van de MT-leden gaf zelfs aan dat Blue-Mountain geen product verkoopt maar blijdschap.

Rug recht houden
Als sterke punten van Blue-Mountain benoemt Bas, naast enthousiasmerend en goed kunnen luisteren, ook een strakke planning en meedenken. “Wat ik daarnaast belangrijk vind is een partij die zijn rug recht houdt en vanuit eigen expertise, positief kritisch, tegenwicht biedt. Dat doet Blue-Mountain zeker.”

Concrete resultaten
“Ten opzichte van de startsituatie is er nu veel meer focus. Door op de juiste informatie te sturen breng je focus en overzicht. In combinatie met de belangrijkste procesindicatoren geeft het ons veel inzicht waardoor je met vier of vijf klikken een volledig beeld van je organisatie hebt. Je ziet in één oogopslag hoe je er voor staat en of je bij moet sturen.”

Proces
“We zijn begonnen met een sessie met het managementteam. Tijdens deze sessie werd al snel duidelijk dat het niet alleen gaat om ‘even een modelletje implementeren’. Het gaat breder, om de strategie, een stukje techniek, over data en waar halen we dat vandaan. Welke procesindicatoren wil je nou meten in je dashboard.”

“Ik vind de aanpak heel pragmatisch. Er zijn sessies geweest met vier onderdelen van de organisatie (Wonen, Vastgoed, Strategie & Beleid en Financiën) met aan het begin van de maand een intake en aan het eind van de maand een eerste oplevering. In 2014 zijn we gestart en begin 2015 zijn we er ook echt mee gaan werken. We zijn een behoorlijke periode bezig geweest met data integriteit, een logisch gevolg in dit soort trajecten.”

Data-integriteit is van groot belang voor elke organisatie die zich bezig houdt met business intelligence. Is de data correct, zijn de definities goed en kan de informatie geplaatst worden ten opzichte van de kennis van de mensen die ermee werken. Is dat niet mogelijk dan zit er wellicht iets niet goed in de database.

Advies
Bas heeft één advies voor toekomstige klanten van Blue-Mountain. “Ga in gesprek. Kijk of er een klik is en of de aanpak van Blue-Mountain past binnen jouw organisatie. Dit hoeft namelijk niet per definitie zo te zijn.”

“Blue-Mountain levert kwalitatief een goed product. Collega’s krijgen er energie van en zien de toegevoegde waarde. Als dat het geval is dan is er ook voldoende draagvlak om mee te werken en kan het niet anders als een succes worden.”

Wilt u zelf contact leggen met Bas? Dat kan via zijn LinkedInpagina.