Over ons

Blue-Mountain bestaat uit een diversiteit aan professionals, met ieder eigen talenten en allen een grote liefde voor data. Wij zijn gespecialiseerd in het werkend krijgen van business intelligence binnen maatschappelijk gedreven organisaties.
Wij worden blij als we onze klanten inzicht in data geven om hún missie te bereiken. Wij geven uw data kleur.
Dit doen wij door af te stemmen op het organisatieproces van de klant, we geven advies over wat we zien in relatie tot business intelligence, geven data gerelateerde trainingen en ondersteunen bij het ontwikkelen van de technische omgeving. Op het gebied van business intelligence voelen we ons thuis van advies tot implementatie en van ontwerp tot bouw van dashboards en de technische omgeving.

Hoe we zijn begonnen

In 2006 deelden we een passie. We wisten het zeker: business intelligence kon beter, anders. Mensgerichter vooral. En zo begint ons verhaal.
Nu 10 jaar later, kijken we terug én we kijken vooruit. We hebben de afgelopen 10 jaar veel organisaties helpen sturen. We hebben inzicht gegeven in cijfers. We hebben hard gewerkt om bestaansrecht op te bouwen, we zijn duurzame relaties aangegaan met onze klanten en we hebben gewerkt aan mooie projecten. Ook hebben we veel geleerd. We hebben onze eigen aanpak ontwikkeld om business intelligence werkend te krijgen binnen organisaties. Naast ons kantoor in Groningen, hebben we in 2016 een kantoor geopend in Breda en zijn we gegroeid van 2 oprichters in 2006 naar 16 mensen in 2017.

Van waaruit wij bewegen

Wij geloven in de schat aan informatie die verstopt zit in data. Die berg groeit. Techniek maakt steeds meer mogelijk. Business intelligence stelt je in staat in regie te komen van je data. Je ziet waar het heen moet om jouw missie te kunnen bereiken. Het maakt je slimmer en geeft richting aan je organisatie. Er ontstaat focus en transparantie. En dat is wat ons ten diepste drijft.

Wat we zien

We zien dat maatschappelijk gedreven organisaties worstelen met de groeiende vraag naar het aanleveren van de juiste data aan externe toezichthouders, de interne organisatie, de overheid of andere instanties. Dit neemt veel tijd in beslag en gaat ten koste van de maatschappelijke doelen die de organisatie nastreeft.

We zien ook dat organisaties zich bewust worden van de schat aan informatie die verborgen zit in data en wat deze kan opleveren voor de eigen organisatie. We zien vervolgens vertwijfeling ontstaan wanneer je als organisatie besluit je data om te zetten in visuele dashboards en je hierbij enkel richt op tooling. Tooling die net niet datgene naar boven haalt wat je nodig hebt om jouw missie te bereiken. Die net geen antwoord geeft op jouw vragen.

Wij willen dat maatschappelijk gedreven organisaties zelf in staat zijn hun data om te zetten naar informatie. Dat ze in staat zijn bewuste keuzes te maken en makkelijk hun richting kunnen vervolgen. Dat ze aan de hand van hun data voorspellingen kunnen doen. Dat ze zich kunnen focussen op de maatschappelijke doelen die ze als organisatie nastreeft.

Wat we brengen

Wij worden blij als we onze klanten inzicht in data geven om hún missie te bereiken!

Blue-Mountain geeft uw data kleur