Data heeft je iets te vertellen maar is van jou afhankelijk voor het verhaal

+31 (0)6 11 11 12 61

Tijdens zijn studie bedrijfseconomie ontdekte Henny zijn passie voor de wiskunde en ging daarna met veel plezier econometrie studeren. Een studie die vooral over complexe wiskundige modellen gaat.

Na zijn studie kon hij al snel aan de slag bij ORTEC waar hij zijn kennis kon inzetten. Hier ontdekte Henny ook de kracht van business intelligence en het visualiseren van data. In korte tijd kon hij een klant een platform bieden wat inzicht gaf in eigen data en daarmee echt kon helpen sturen. Henny werkte met veel plezier bij ORTEC maar was uiteindelijk toch op zoek naar meer uitdaging en afwisseling wat hij vond bij Blue-Mountain.

Blue-Mountain staat voor kwaliteit en wil de klant helpen met het betekenis geven aan data, twee punten die goed bij Henny passen. Daarnaast is er ruimte voor innovatie en de vrijheid om nieuwe dingen uit te proberen om die klant nog beter te kunnen helpen. Nieuwe dingen zoals interactieve dashboards en voorspellende modellen maar ook de klant ondersteunen in het nemen van beslissingen. Het is precies die combinatie, van complexiteit in aanpak én het werken met mensen wat Henny zo aanspreekt.

Henny’s sterke kanten liggen vooral bij het analytisch en creatief denken. Hij heeft een grote affiniteit met IT maar ziet zichzelf niet als een programmeur. Ook is voor Henny gewoon goed niet altijd goed genoeg en wil hij gewoon het beste opleveren.

Naast de passie voor zijn vak heeft hij dit zeker ook voor zijn jonge gezin. Ondanks de drukte probeert hij regelmatig hard te lopen en zingt hij in een band.